Cum să reacționezi la telefonul de serviciu care sună după programul de muncă?
Au trecut vremurile în care doar antreprenorii de succes sau managerii de rang înalt aveau un telefon mobil la ureche. Astăzi, un telefon mobil sau laptop de afaceri este unul dintre beneficiile comune oferite de angajatorii care atrag noi angajați. Dar unii angajatori presupun cumva automat că veți fi întotdeauna disponibil atunci când primiți un telefon de afaceri. Au dreptul la asta? Și dacă sunteți de acord cu acești termeni, cum trebuie să plătiți pentru apelurile de afaceri sau procesarea e-mailurilor de afaceri după programul de lucru? Mulți angajați cred în mod eronat că aceasta face parte din activitatea lor principală.
Nu trebuie să aveți un telefon de afaceri acasă
Dacă decideți să petreceți doar timp cu familia, hobby-urile sau pur și simplu să vă relaxați, opriți telefonul de afaceri după serviciu și lăsați-l la locul de muncă. Nu există nicio modalitate în care șeful tău îți poate ordona să fii la telefon în concediu. El vă poate recomanda doar sau vă poate întreba. Cu toate acestea, dacă decideți să nu vă luați telefonul acasă, nu ar trebui să fiți penalizat.
Dar orele suplimentare?
Angajatorul are dreptul să dispună ore suplimentare, dar chiar și în acest caz trebuie să respecte limitele legale. Maxim opt ore pe săptămână și 150 de ore pe an. Când angajatorul dvs. vă ordonă să fiți disponibil la un telefon de afaceri la un anumit moment, este practic o comandă de ore suplimentare și angajatul ar trebui, de asemenea, să fie evaluat financiar în acest fel.
Totul ține de acordul reciproc
Dacă decideți să fiți la dispoziția angajatorului în concediu sau chiar în timpul unei vacanțe obișnuite, amintiți-vă mai ales odihna. Lăsați deoparte o anumită parte a zilei pentru muncă, de preferință dimineața. După micul dejun, gestionați apelurile de afaceri și e-mailurile de la serviciu. Dacă aveți o familie, cu siguranță o veți aprecia. Petreceți-vă restul timpului, experiențe noi, odihnă activă și pasivă sau pur și simplu leneși.