Open space nu este pentru fiecare
Spațiul deschis este un tip de așa-numitul open office, unde toată lumea se vede. Scopul acestor birouri este o mai bună comunicare între angajați și, desigur, costuri mai mici pentru angajator în construcția locului de muncă (fiecare partiție costă ceva). Acest tip de birou este potrivit pentru multe locuri de muncă de birou, dar nu pentru toate, și nu toată lumea se poate concentra într-un spațiu deschis și poate avea rezultatele de lucru care sunt așteptate în el.
Angajatorul are o imagine de ansamblu
Pentru angajatori, birourile deschise au mai multe beneficii. Datorită absenței partițiilor și a orificiilor de vizionare, acestea au o imagine de ansamblu asupra a ceea ce se întâmplă la locul de muncă și a ceea ce face lucrătorul. Într-un birou open space, supraveghetorul vede nu numai angajații, ci de obicei și monitoarele acestora, ceea ce duce la o productivitate mai mare a muncii.
Contactul cu alți angajați îmbunătățește dispoziția și întărește relațiile la locul de muncă. Cu toate acestea, fiecare monedă are două fețe.
Zgomotul este în detrimentul productivității muncii
Mulți oameni au nevoie de liniște absolută pentru munca lor. Foarfetul hârtiei, bătutul tastaturii, sorbitul de cafea, sorbitul sunt doar câteva dintre sunetele care îi înnebunesc pe angajații din birourile open space. Le este din ce în ce mai dificil să se concentreze asupra muncii, ceea ce se reflectă în tensiune arterială mai mare, indigestie, dureri de cap și uneori chiar depresie. Diagnosticul noii civilizații nu a durat mult și tot mai mulți oameni suferă de sindromul spațiului deschis. Deși de-a lungul anilor (spațiul deschis a funcționat din anii 1990), birourile de spații deschise s-au dovedit a nu fi la fel de eficiente pe cât au promis managerii, companiilor le plac în continuare și construiesc mai multe.
Cel puțin un pic de confidențialitate
Dacă lucrați într-un astfel de birou și aveți nevoie de cel puțin un pic de confidențialitate, creați unul dacă angajatorul vă permite acest lucru. Puneți o floare în fața mesei, astfel încât să nu vă fie vizibilă. Fă-ți „împărăția” din colț - pune fotografii sau poze cu copiii tăi pe masă. La prânz, mergeți întotdeauna în altă parte sau cel puțin la cafea și nu discutați acolo lucrurile.