Munca de acasă este din ce în ce mai populară
În Europa de Vest și de Nord, munca la domiciliu a fost o formă obișnuită de angajare de mulți ani. Recent, această tendință începe să prindă și în Franța. Avantajul pentru angajatori este că nu trebuie să construiască spații de birouri și să economisească energie. Este popular printre angajați, deoarece vă permite să combinați munca și viața de familie.
Principalele beneficii pentru angajați
• unul nu are ore de lucru fixe și nu trebuie să se mute pentru muncă
• flexibilitate în efectuarea muncii, care poate fi realizată conform propriului program
• Fără stres din traficul de dimineață, nimeni nu controlează când începeți să lucrați și când terminați
• Evitați conflictele cu colegii
• Economisiți timp la transferurile de la și de la serviciu, pe care le puteți utiliza mai eficient.
Capcanele și riscurile
A lucra de acasă înseamnă o abordare progresivă a muncii, care are totuși nu numai avantaje, ci și riscuri și capcane pentru ambele părți. Pentru angajați, aceasta înseamnă izolarea comunicării și incapacitatea de a cunoaște sentimentele muncii în echipă. Angajatorii trebuie să fie mai atenți la datele sensibile ale companiei, iar conducerea echipei este, de asemenea, o problemă. Chiar și legislația relativ vagă nu a contribuit încă la o dezvoltare mai mare. Impune angajatorului aceleași obligații în domeniul siguranței la locul de muncă ca și în cazul muncii de acasă. Din fericire, acest risc nu este foarte mare, deoarece cel mai frecvent tip de activitate de acasă este munca pe calculator.
Feriți-vă de procesele de comunicare
Se confirmă că, de exemplu, un telefon sau Skype nu pot înlocui contactul personal între persoane. Niciun comunicator nu va reprezenta atmosfera de lucru din birou și conversațiile directe despre muncă și viața personală. Ambele părți trebuie, de asemenea, să învețe cum să rezolve situații model, fie prin telefon, e-mail sau prin organizarea imediată a unei întâlniri personale. Combinarea muncii de acasă cu întâlniri sau conferințe personale pare a fi soluția ideală.
Munca de acasă și Codul muncii
În conformitate cu această nouă tendință, Ministerul Muncii și Afacerilor Sociale a pregătit un amendament la Codul Muncii, care urmează să modifice, printre altele, regulile biroului intern. Modificările aduse muncii de acasă sunt următoarele:
• Angajatorii vor trebui să ramburseze costurile suportate de angajați atunci când lucrează de acasă și, de asemenea, să se asigure că oamenii nu suferă de izolare socială atunci când lucrează de acasă
• Conform modificării, costurile comunicării cu șeful și colegii (telefon și internet) ar trebui plătite de angajator, de exemplu sub forma unei sume forfetare convenite. Același lucru este valabil și pentru costurile de imprimare și copiere
• Echipamentul necesar pentru a lucra de acasă ar trebui să fie furnizat de angajator. În același timp, va fi necesar să conveniți asupra modului de utilizare a acestui echipament pentru propriile nevoi
• Bozp nu se schimbă, iar angajatorul nu trebuie să viziteze locuința angajatului pentru a verifica respectarea securității muncii.