Utilizarea inteligenței emoționale la locul de muncă
Deși abilitățile emoționale sunt naturale pentru unii oameni, toată lumea își poate îmbunătăți capacitatea de a înțelege și de a raționa. Acest lucru poate fi deosebit de util la locul de muncă, unde relațiile și deciziile de afaceri implică adesea înțelegerea interpersonală, munca în echipă și comunicarea.
Să fiți mai încrezători
Unul dintre primii pași pentru a folosi abilitățile de inteligență emoțională la locul de muncă este să exersați recunoașterea propriilor emoții. Conștientizarea de sine presupune să fii conștient de diferite aspecte ale tale,inclusiv de emoțiile și sentimentele tale. Este una dintre componentele de bază ale inteligenței emoționale. Pentru a vă recunoaște emoțiile și a înțelege cauzele acestora, trebuie mai întâi să fiți conștient de sine.
Practicați autoreglarea
Autoreglarea este considerată o componentă esențială a inteligenței emoționale. A fi conștient de emoțiile tale este un prim pas important, dar trebuie, de asemenea, să fii capabil să-ți gestionezi sentimentele. persoanele care au o bună autoreglare sunt capabile să se adapteze bine la situațiile în schimbare. De obicei, ei așteaptă modalitățile adecvate pentru a-și exprima emoțiile și nu sunt impulsivi.
Îmbunătățiți abilitățile sociale
Persoanele cu EQ ridicată au, de asemenea, abilități sociale puternice. Pentru că sunt pricepuți să recunoască emoțiile altor persoane, ei sunt capabili să răspundă în mod adecvat la situații. Abilitățile sociale sunt, de asemenea, foarte apreciate la locul de muncă, deoarece duc la o mai bună comunicare și la o cultură de companie mai pozitivă.
Angajații și liderii cu abilități sociale deosebite sunt capabili să construiască relații cu colegii și să își comunice ideile în mod eficient. Persoanele cu bune abilități sociale nu sunt doar buni jucători de echipă, ci pot, de asemenea, să își asume roluri de conducere atunci când este nevoie.
Deveniți mai empatici
Persoanele inteligente din punct de vedere emoțional sunt bune la a se pune în locul altei persoane și la a înțelege ceea ce simte aceasta. Empatia este mai mult decât să recunoști cum se simt ceilalți. Ea include, de asemenea, modul în care răspundeți la acele emoții.
La locul de muncă, empatia vă permite să înțelegeți diferitele dinamici dintre colegi și supraveghetori.
Vă permite, de asemenea, să recunoașteți cine deține puterea și modul în care aceasta afectează comportamentele, sentimentele și interacțiunile care decurg din aceste relații.
Amplasarea empatiei este mai mult decât atât.